Friday, April 16, 2010

Generator Heads Canada

TRA COMUNICAZIONE E REALTA'

When studying marketing teach you that one of the fundamental pillars of the marketing business operating there is COMMUNICATION.
So I always tried to understand and try to explain that communication is important, it is important to share in the company what you want to communicate, that communication can not be ignored if you want to improve prodduttività company with the statement that only makes explicit what is implicit.
And I never cease to repeat that communication and dialogue, and provides interaction and interactivity.
What is communication?
business card, letterhead, personal shopper, the website, ads, blogs, public relations, sponsorship, etc. ....
But what purpose?
Here and there, usually, the problems start. Not knowing the objective, what you want to convey? Who?
Then the need to understand that not all the communication tools are good for everything and everyone and especially not all the means possible to reach the target of interest to the company.
It 's true that the integrated communication is a resource . But we must clearly define the market, the resources, the expected return.

Years ago I came across a customer, a spa , who wanted at all costs a website, gadgets and "something" to increase the flow of customers.
I tried to explain that it was necessary to analyze the market, even in small, to understand the competition and analyze the potential segments. I tried to say that we could not ignore existing customers, it was worth investing in these and grow, that customer service was better, in his case, a very good investment in communication.
Instead, the owner, was determined to will the site and external communication.
I do not have it done. I dropped the shot. It was not serious. Far invest in the health club that wanted to would have been useless.
And so the center in question made by a professional make an excellent web site, has made advertising on bus transport urban activity has advertised through the circuit of the bakers, adhering to the sponsorship of the paper bags that bakers use to their customers. He has created personalized postcards that serve as good gifts, has business cards (reminders for customers) of good quality.
I do not know what the center has invested in this, but the problem is what is your target? Since the average prices are high because the sponsor bread bags? Since the image you want to convey is chic and sophisticated because advertising on public transport and especially what to do with a website. It 'a window, but what added value?

Oggi il centro benessere esiste, ma i clienti esistenti non sono soddisfatti.
Clienti che negli ultimi anni hanno usufruito di alcuni servizi lamentano insoddisfazione e peggioramento della qualità. Eppure la gestione è la medesima e i prezzi anche, forse un pò più alti.
L'errore sta nel non investire nel servizio interno, nella relazione, nello svolgere relazioni pubbliche, nel non occuparsi dei clienti acquisiti.
Non c'è servizio di accoglienza, il personale non è sempre esperto, nello spazio relax si trovano gli stessi libri di tre anni fa, i biscottini insieme alla tisana non esitono più (o meglio te li porta la ragazza che ti ha appena fatto il massaggio che nel frattempo è scesa dal panettiere e te li "svuota" davanti direttamente dal sacchettino), mentre il cliente è in sala relax può capitare che la ragazza pulisca l'area adiacente con tanto di guanti e aiax.

Insomma in questo modo è facile che i clienti non siano felici, e un cliente non felice non torna e un cliente che decide di non tornare non fa buona promozione all'azienda oltre a diminuirne il fatturato.

Questo per dire che non basta comunicare , bisogna capire come e con quali strumenti.
Mantenere coerenza tra ciò che si promette e ciò che si può mantenere.
Investire qualche ora in più in relazioni e nei dettagli piuttosto che qualche euro in più in strumenti poco effecaci.

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