MARKETING RELAZIONALE
Going beyond the transaction that is the report?
Sometimes I wonder, as a customer and as an entrepreneur.
And since my direct customers are the companies, I am often easier to find ideas to talk about marketing and communications.
The report, but this stranger so named.
The markets are mature, and companies are complaining of not knowing how to attract more customers.
grows as the importance of creating lasting relationships with existing customers and be ready to keep its promises to new customers .
A clarification is a must, customer is not only the buyer , who concluded that the transaction, but also and above all, the customer is internal customer (the employee, the employee, etc.) and the supplier is considered customer .
By this I mean that the company is important for consistency between actions and communications, including advertising and customer service, image and indoor climate.
Ad esempio:
- oggi avevo un appuntamento con un potenziale cliente, una nota azienda che commercia materiale per il fai-da-te, arredo giardino, utensili, ecc. Prendo la mia auto, dopo circa mezz'ora di viaggio raggiungo il luogo dell'appuntamento e mi accoglie una cortese impiegata. Peccato che lei non sappia perchè io sia lì e a quanto pare neppure il titolare (con il quale avevo l'appuntamento) dal momento che se n'era andato via.
Io per quell'azienda oltre che fornitore, sono anche cliente effettivo o potenziale.
Che opinione posso farmi sull'affidabilità di tale azienda?
Come posso riporre in essa la mia fiducia ?
Le aziende sono sempre più impegnate a risolvere "problemi" technical, bureaucratic, administrative, economic, but often forget that the most important resource , one that can guarantee the image and development, is the person .
And if the problem is memory, there are diaries, organizers, white boards, calendars, technology and above all attention.
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